Første treningsøkt på over én mnd

I dag har jeg vært på trening for første gang på lenge. Grunnen til at jeg ikke har trent på såpass lenge skrev jeg jo i forrige innlegg, men i dag bestemte jeg meg bare for at jeg skulle få ræva mi på treningssenteret og drepe kroppen min litt. Og det gjorde jeg også. Herregud så sliten jeg var etterpå, men det var helt fantastisk deilig også!! Veldig lite slår den mestrende følelsen man får i kroppen etter at man har trent. Nå håper jeg bare at treningslysten ikke forlater kroppen igjen, jeg skal jo tross alt i militæret om ca. 3 mnd. Litt sjukt å tenke på.

Såååå blid da, haha.

Nå skal jeg snart spise middag. Ett eller annet med laks og grønnsaker som er gratinert i ovnen, er ganske godt faktisk. Og jeg liker ikke engang fisk.

Hva har du gjort i dag? Skal noen av dere i militæret rundt august?


♥Emilie

Finnes ingen bedre måte å få ut litt frustrasjon på

Nå skal jeg snart avgårde på enda en trening. Skal være med på crossfit-time igjen, så gleder meg veldig tll det. Merker også at jeg trenger å få ut litt frustrasjon, så da er dette midt i blinken føler jeg.

Har enda en gang hatt en liten photoshoot med det nye kameraet. Har enda ikke begynt å redigere bildene da, men har ikke orket å sette meg ordentlig inn i det ennå. 









Ha en fin kveld alle sammen, så snakkes vi sikkert i kveld eller noe.

 

Nuss

Herregud, jeg føler meg så bra

Nå er jeg nettopp(for en halvtime siden) ferdig med min første pt-time med styrkeløft, og herregud så bra det føles. Jeg fikk til det jeg skulle, og jeg fikk det til ganske bra også. Jeg føler meg faktisk skikkelig bra nå. Dette var deilig altså. En skikkelig mestringsfølelse. Jeg merker at jeg trengte det her nå, virkelig. Så nå er jeg ordentlig igang med treningen og skal kjøre på frem til august(jeg skal i militæret da, for de som ikke har fått med seg det). Jeg løfter såklart ikke veldig tungt nå i starten da jeg må få teknikken ordentlig inn i kroppen først, men det kommer seg nok ganske fort. Skal jo også trene dette med Betina som allerede kan det, så det blir skikkelig bra. Gleder meg allerede til neste treningsøkt. Haha herregud så gira jeg er.

Jeg tok ingen bilder i dag, så her et et gammelt glisebilde av meg(faktisk fra siste skoledag og eksamensdag i 3. vgs, snart et år siden)



Jeg vil også minne dere på, eller fortelle dere, at Nelly.com(trykk for å komme til siden) har 15% rabatt på alt av klær om dere bruker rabattkoden SPRING15 når dere er i kassen. Dette kan jo være en fin mulighet å få shoppet litt vår/sommerklær for en litt billigere penge. Dette varer frem til 23.03.14, så det er bare å forte seg før de beste plaggene blir tatt.

Nå var pappa nettopp innom med et kamera, så nå skal jeg prøve å bli litt flinkere til å ta bilder. Skal teste det ut litt nå, så skal jeg prøve å få tatt litt bilder av innkjøpene mine senere i dag.

Hva er din plan for dagen?
Håper i hvertfall alle får en super dag.

 

Emz

Det finnes ikke bedre

Nå har jeg nettopp kommet meg inn døra på leiligheten. Har vært på trening, og det var så utrolig deilig. Hadde ingen hard økt i dag da jeg hadde en ganske hard økt i dag, skal ha time med pt i morgen, crossfit på torsdag og enda en hard økt igjen på fredag. Så da tok jeg det heller en litt rolig økt med jogging og mageøvelser.

Jeg løp litt intervaller og jogget først i ca 30 minutter.

Deretter var det magen som stod for tur. Kjørte først en del situps, så litt beinhev og planken. Kjørte også en del andre øvelser for magen som jeg ikke helt veit navnet på, men. Haha.

Dette er 2. etg. på Magnat der jeg trener nå, den såkalte "crossfit-sonen".



Planken i action.

Vel ferdig. Man må jo alltid(i hvertfall nesten) ta bilder i speilet før man går. Så ja, magen min er sliten som fy, og jeg er fornøyd med overstått økt. 



Like sokker klarte jeg ikke få på meg i dag da, men. Det er vel egentlig ikke noe nytt når det kommer til meg.

Nå skal jeg lage meg en omelett før jeg hopper i dusjen, og jeg har vel egentlig ingenting annet planlagt for dagen. Så vi får se hva dagen bringer. Ender sikkert bare opp med å ligge på sofaen som et slakt med en god serie eller to.

Hva er planen din for i dag?
Har du trent??

 

Emz 

En god start på dagen

God morgen alle sammen

Av en eller annen grunn så har jeg sovet to netter på rad, og har våknet før 8 begge dagene. Rart, men ganske deilig. I dag våknet jeg til en melding fra Betina(hun venninnen min jeg trener meg) om at jeg skulle få en gratis pt-time av hennes pt. Så nå skal jeg begynne mes styrkeløft, altså rykk og støt. For de som ikke vet hva dette er, så se på bildene under. Jeg skal også begynne å være med på crossfit-time hver torsdag, så dette blir veldig bra.

Dette kalles rykk. Du begynner i markløftposisjon med et bredt grep, får stangen over hodet, går ned i den posisjonen dere ser på bildet også reiser man seg opp.

Dette kalles støt. Det er mye av den samme bevegelsen. Man starter i samme posisjon, men her løfter man først vekten slik at den "hviler" på skuldrene og brystet, deretter reiser seg opp fra knebøy-posisjon, og deretter ender opp i posisjonen på bildet under før man samler beina.



Det er litt vanskelig å forklare øvelsene skriftlig for de som aldri har hørt om eller sett de før, men håper dere forstår poenget. Disse to øvelsene er visst killer-øvelser. De styrker alle muskelgrupper i hele kroppen din. For de som er interesserte i å forstå litt bedre hva det er kan de søke på både google og youtube.

Jeg skal ha time allerede i morgen klokken 12, og jeg sitter jeg og smiler som en drittunge. Haha er det ikke rart hvor mye trening kan gjøre med humøret? Jeg føler nesten at jeg har en sånn "forelsket" følelse i kroppen, men kan jo hende jeg er forelsket i trening da, hvem vet? Jeg gleder meg i hvertfall veldig masse. Nå skal jeg bli ordentlig sterk, og jeg skal få en dritdigg kropp før sommeren.

Er det noen her som trener styrkeløft(rykk og støt)? 
Eller har du kanskje lyst til å begynne med det?
Er det noe annet dere lurer på ang. meg og trening?

 

Emz 

Slik trener jeg

Hei alle små og store

Det har vært en del etterspørsel etter et innlegg hvor jeg forklarer hvilke øvelser jeg kjører når jeg trener, og hva jeg føler gir best resultater osv., så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å forklare dette for dere nå. Jeg tar for meg hver muskelgruppe, og forklarer da kort hvilke øvelser jeg pleier å ta. 

For lår og rumpe pleier jeg i hovedsak å kjøre knebøy av ulike varianter. Jeg har dessverre ikke noen bilder selv, men det er veldig enkelt å søke opp dette på nettet. Jeg kjører også markløft, både strake og vanlige. Hip thrust er en øvelse som tar veldig godt på rumpa, anbefaler denne, men man må ha riktig teknikk for at det skal fungere som "planlagt" - denne kan man ta på matte eller med beina på en kasse, osv, mange forskjellige varianter. Utfall(ta ett steg frem med et bein, så tilbake), bulgarske utfall(stå med et bein på en benk eller i en trx) og gående utfall er også knalle øvelser. Det finnes også mange andre øvelser, men dette er de jeg i hovedsak bruker.



For armer generelt kjører jeg mye dips på benk eller med step-kasser, triceps-press(både sittende og liggende), og noe som heter kabelnedtrekk. Alt kan søkes opp og få forklart på nett. Jeg kjører også biceps-curl, skulderpress, skulderhev, push-ups(selvom jeg suger på det)

For rygg og bryst blir det en del sittende roing, nedtrekk, her også markløft, chins og/eller pull-ups for de som klarer dette(er ikke veldig god på det selv), noe som heter enhånds manual roing(denne tar som faen), brystpress, benkpress, push-ups igjen og andre øvelser. Også en del trening med egen kroppsvekt i trx, litt vanskelig å forklare.

For mage kjører jeg ofte en mageøvelse hvor man har beina i en slynge og står i planke(enten på albuene eller strake armer) og trekker beina inn mot kroppen, og ut i planke igjen. Jeg kjører også mye situps, beinhev, situps på en treningsball eller en sånn halv ball-aktig greie som jeg ikke vet hva heter. Pleier også å ligge med bare korsryggen i bakken, og ta på annenhvert bein slik at vi får trent magemusklene på siden. Kjører også en øvelse hvor jeg henger i en stang over bakken og løfter beina opp mot kroppen(enten strake bein eller med bøyde knær). Vanlig planke er jo også selvfølgelig en super øvelse(på albuene eller med strake armer). 





Om det er noe dere ikke forstod eller noe mer dere lurer på, så er det bare å ta kontakt på mziblogg@hotmail.com

Håper dere fikk noe ut av innlegget mitt og synes det var nyttig. Hva synes dere?
Kanskje noen fikk litt inspirasjon til dagens trening også.  

 

Nuss

Utrolig hvor mye sunn mat kan påvirke kroppen positivt

Hei og hopp, igjen

Tenkte jeg skulle dele såkalte "formbilder" med dere. Eller, det er vel egentlig ikke formbilder, men forskjell fra hvordan jeg så ut for en del uker siden og hvordan jeg ser ut nå. Har bare bilde av lår og mage, men det får gå. Og om dere synes at disse bildene er litt drøye, så får dere helle klikke dere ut fra bloggen min. Måten jeg klarte dette på var rett og slett bare å spise sunt. Jeg trente minimalt i denne perioden, og det er først nå jeg har begynt å trene igjen.

På dette bildet ser dere nok størst forskjell på lårene og litt på hoftene. Det første bildet er fra for ca 10 uker siden og det andre er for 3 uker siden.

Det første bildet er fra for 7 uker siden, og de to siste er tatt den siste uken.

Jeg er ganske fornøyd. I hvertfall med tanke på at det ikke har blitt så mye trening på meg som jeg skulle ønske at det hadde blitt.

Beklager for utrolig dårlige bilder forresten. 

Hva synes dere?

 

Emilie

Enda en økt

Hallo

Nå har jeg nesten nettopp kommet hjem fra enda en treningsøkt. I dag var det bein og rumpe som sto på planen, og jeg merker at musklene virkelig har fått kjørt seg ordentlig. Jeg får dessverre ikke tatt bilde av hvilke øvelser jeg kjører da jeg trener alene, men dette sto da på planen i dag:

- knebøy
- strake markløft
- markløft
- hip thrust på step-kasse
- hip thrust på matte
- utfall 

Nå har jeg nettopp laget meg tomatsuppe med fullkornspasta. Tomatsuppe er veldig undervurdert, herregud så godt det egentlig er.

Har du trent i dag? Hvis ja, hva har du trent?

 

Emilie

Ingenting er bedre enn å se resultater

Det er en av grunnene til at jeg elsker trening. Ikke bare derfor, men jeg elsker følelsen jeg får etterpå. De såkalte endorfinene. I en liten stund føler jeg meg helt på topp, jeg føler jeg får til noe, mestrer noe. Og i et og annet tilfelle kan jeg bli overdrevent hyperaktiv og en plage for de rundt meg. Men det får så være.

Jeg har ikke vært på trening ennå i dag, men tror jeg skal ta meg en joggetur ute litt senere i kveld.



Bildene er forresten ikke fra i dag, men her om dagen da jeg trente. Orket ikke ta noen nye bilder idag. De er også forresten tatt med Photoboot, og har dessverre ikke den beste kvaliteten. 

Trener du?

 

Emilie

Les mer i arkivet » Juni 2014 » April 2014 » Mars 2014


hits